موتور های دیزلی

چه چیزی موتورهای دیزلی را به موتورهای دیزلی پیشرفته تبدیل می کند؟

عملکرد موتور

موتورهای دیزلی که در دهه ۱۸۹۰ اختراع شدند، از زمانی که رودولف دیزل اولین اختراع خود را ثبت کرد، به دنیای ما قدرت بخشیدند. اما تکنولوژی دیزل طی این سال ها چگونه تغییر کرده و چه چیزی یک موتور دیزلی پیشرفته را به وجود آورده است؟

بیایید نگاهی داشته باشیم به موتورهای دیزلی امروزی و اینکه چگونه نوآوری های شرکت کامینز این فن آوری را بهبود و ارتقا داده است.

انواع موتور دیزلی چیست؟

دو راه برای تعیین نوع موتورهای دیزلی وجود دارد. رایج ترین راه اندازه است – کوچک، متوسط و بزرگ.

  • موتورهای دیزلی کوچک که تا ۲۸۸ اسب بخار قدرت تولید می کنند.
  • موتورهای دیزلی متوسط که تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند.
  • موتورهای دیزلی بزرگ که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند.

یکی دیگر از مشخصاتی که انواع مختلف موتورهای دیزلی را از هم متمایز می کند، چهار زمانه یا دو زمانه بودن آن است. موتورهای دیزلی چهار زمانه دارای چهار مرحله مکش، تراکم، قدرت و اگزوز هستند. در طول این چهار مرحله، پیستون در هر ضربه موقعیت خود را تغییر می دهد. موتور دو زمانه ترکیبی از ضربه مکش و فشار و ضربه قدرت و اگزوز است.

با پیشرفت فن آوری دیزل، موتور دو زمانه که زمانی به خاطر توانایی تولید قدرت بیشتر نسبت به موتورهای چهار زمانه با همان اندازه ارزشمند بود، به دلیل مقدار زیاد آلودگی تولید شده  از رده خارج شد.

موتورهای دیزلی چهار زمانه به عنوان نوع برتر مطرح شدند و سازندگان در طول سال ها به بهبود آن ها ادامه دادند.

یک پیشرفت مهم در موتورهای دیزلی، بهبود راندمان سوخت است. در یک مطالعه، خودروهای دیزلی ۲۴ درصد بازده سوخت بیشتری در رانندگی شهری و ۲۹ درصد در بزرگراه نشان می دهند. در کامینز، مجموعه گسترده ای از موتورهای دیزلی  با سخت گیرانه ترین استانداردهای آلایندگی در ایالات متحده مطابقت دارد.

ویژگی های موتور دیزلی که برای پیشرفته تر کردن آن ها بهبود یافته اند، جزئیاتی مانند فواصل طولانی تر تخلیه روغن یا فیلترهای بدون تعمیر و نگهداری هستند. موتورهای دیزلی پیشرفته ما طوری طراحی شده اند که عمر بیشتری داشته باشند. کامینز با تجربه فراوان در بهینه سازی موتورهای دیزلی، همراه با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از طریق راهکارهای احتراق و پس سوز و فن آوری های هیبریدی، به ادامه پیشرفت فن آوری موتورهای دیزلی ادامه می دهد.

4StrokeEngine

عملکرد موتور چهار زمانه

چه چیزی عملکرد موتور دیزل را بهبود می دهد؟

راه دیگر برای پرسیدن این سوال این است که ” چرا موتورهای دیزلی گشتاور بیشتری دارند؟ گشتاور، نیروی دورانی موتور، در اصل مقدار کاری است که یک موتور می تواند تولید کند. موتورهای دیزلی با گشتاور بالا قدرت کشش بالایی دارند

درون یک موتور دیزلی، پیستون تا بالای سیلندر بالا می رود و نسبت تراکم بالاتری به موتور می دهد. پیستون های موتور بنزینی کوتاه می شوند و منجر به نسبت تراکم کم تر می شوند. نسبت تراکم بالاتر باعث می شود هوا سریع تر و در سرعت احتراق سریع تر تحویل داده شود که همه این ها به افزایش گشتاور و اسب بخار منجر می شود. نسبت های فشرده سازی بالاتر نیز به کارایی کلی بیشتر اشاره دارند. ما روی توربوشارژرها برای موتورهای دیزلی با کارکرد متوسط و سنگین تمرکز می کنیم تا کارایی را ارائه دهند و الزامات آلایندگی شدید را برآورده کنند.

عملکرد موتور

آیا موتورهای دیزلی پیشرفته برای محیط زیست بهتر هستند؟

سوالی که اغلب در مورد موتورهای دیزلی پرسیده می شود این است که ” آیا آن ها برای محیط زیست مضر هستند؟ پاسخ به این سوال پیچیده است، به خصوص زمانی که به موتورهای دیزلی قدیمی تر در مقایسه با موتورهای بنزینی نگاه می کنیم – تکنولوژی های قدیمی تر برای محیط زیست مضر هستند، زیرا فاقد پیشرفت های موتور دیزل مدرن هستند. اما خبر خوب این است که موتورهای دیزلی در حال بهبود و کاهش آلایندگی هستند.

موتورهای دیزلی می توانند گازهای آلاینده ای مانند دی اکسید کربن (CO۲)، اکسیده ای نیتروژن (NOx)و ذرات معلق (PM)تولید کنند که نه تنها برای سلامت انسان بلکه برای سلامت کره زمین نیز مضر هستند. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG)مانند دی اکسید کربن به دلیل طول عمر کربن و فراوانی آن نسبت به سایر گازهای گلخانه ای بسیار مهم است.

موتورهای دیزلی پاک امروزی ۹۰ درصد کم تر از موتورهایی که قبل از سال ۲۰۰۰ تولید شده اند، گازهای مضر منتشر می کنند. نوآوری های جدید به موتورهای دیزلی کمک کرده اند تا به طور فزاینده ای برای محیط زیست و صنعت ما پاک تر شوند.

روش هایی مانند گردش گاز اکستروژن (EGR)می توانند به کاهش انتشار NOx در زمان کاهش دمای احتراق کمک کنند. NOx حتی می تواند از طریق روش های اضافی از اگزوز موتورهای دیزلی حذف شود، از جمله کاهش کاتالیست انتخابی (SCR)و کاهش غیر کاتالیستی انتخابی (SNCR). موتورهای دیزلی مدرن بسیار کارآمدتر هستند و دی اکسید کربن بسیار کمتری نسبت به سایر منابع سوختی تولید می کنند. کامینز موتورهایی تولید می کند که قادر به حذف ۹۸ درصد ذرات معلق از اگزوز هستند.

ما معتقدیم که بهترین راه برای ایجاد آینده ای با انتشار صفر، سرمایه گذاری در یک سبد قدرت گسترده است که به بهبود راندمان دیزل در کنار تکنولوژی هایی مانند هیدروژن و موتورهای گاز طبیعی ادامه می دهد. ما همچنین انواع راه حل های اثبات شده انتشار را ارائه می دهیم تا به بهترین شکل با نیازهای شما، از سیستم های پس از تصفیه کاملا یکپارچه گرفته تا تک تک اجزای سیستم، مطابقت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *